STRESS, DOWN, GIVE UP!!!

Assalamualaikum pembuka bicara. Act aku cuba more serious dalam penulisan blog aku tentang entry aku kali ni. Sebenarnya ade someone *adik angkat* jugak yang mintak supaya kurangkan unsur-unsur tak serious dalam penulisan blog aku. So, untuk Faiez Amirul (bukan nama sebenar) hahaha yang mintak aku lebih serious i'm try tapi untuk entry kali ni je :D kau jangan nak mintak lelebih pulak eh! Akak tendang kau kang masuk gaung!

Oke, memula aku nak tanya kau pernah tak rasa STRESS, lepas tu kau rasa DOWN gile macam kau rasa "KAU NI LOOSER GILE!" Then, kau GIVE UP dengan semua yang kau tengah buad!!! Pernahkan pernahkan??? Dan kita cuba nak elak perasaan tu tapi sebab kita manusia biasa tak akan terlepas dari semua perasaan tu lainlah kalau kau ni burung ke, zirafah ke, gajah jantan ke... Kucing betina pon stress what fikir sapa yang tak bertanggungjawab kat dia lepas tu dia down then dia pon give up dah, malas dah nak pepikir lagi dia pon jaga je anak dalam kandungan dia. Kucing is awesome! If aku bukan penggemar kucing. Tapi kau jangan pulak ikut perangai macam kucing main sapu je! Kau tu kan Allah dah bagi akal suruh fikir jadi fikirlah mana elok mana tak.

Masa tu rupa aku macam ni even ni bukan pict aku.


Firstly aku nak cerita tentang aku rasa semua feeling ni time aku kat UiTM Segamat dalam kolej kat bilik *guwa bagi tempat secara terpeinci right*. Time tu aku rasa macam... Urghhhhhhhh! Ape the hell! Semua aku buad semua tak kene! Aku rasa macam aku ni LOOSER sensangat even aku taktau sebab ape??? Tetiba perasaan tu datang tanpa aku undang pon! Aku cuba carik cara macam mana nak buad aku more lega balik! Aku naik atas katil konon nak tidur... Yelaaa orang kata tidur dapat hilangkan stress *tah sapa kata aku taktau*. Tapi bila aku letak kepala jerr air mata aku terus mengalir. Masa tu memang jangan tegur akulah. Kau kene biarkan aku habiskan nangis dulu sebab kalau kau tegur pun belum tentu apa reaksi aku sama ada aku akan biarkan tanpa memperdulikan kau sama sekali macam kau cakap dengan dinding atau apelah aku pon taktau. Lepastu aku rasa "Hmmmm, tak boleh jadi ni" Aku turon katil aku ambik air wuduk, aku solat zohor :D Then lepas tu aku gtau lah kat membe aku "Weyh aku down gile ahh. Aku rasa macam looser sgt sekarang ni." Then kau tau apa dia reply. Dia reply "Kau pernah rasa kene cekik kat tengkuk tak. Meh sini aku cekik tengkuk kau" *Act aku pon tak ingat sangat macam mana ayat dia. Tapi lebih kurang macam nilah*. Lepastu aku ambik keputusan kuatkan semangat aku, dan aku chill jeee.

Masa tu jugak, ini lah yang aku rasa! Hudoh right??? Dia lah bukan aku hahaha.

Kali kedua aku rasa perasaan ni 1/12/2012. Seriously aku menangis bila ingat balik bende ni. Hari tu semua kenkawan aku dah masuk untuk sem 1 sebab sebelum tu kitorang pre-dip. Bagi yang part1 time sesama dengan aku diorang semua dah masuk jadi part2. Memang salah aku lah kan sebab boleh lupa bende yang penting menyebabkan aku punya kemasukan terpaksa saing batch95. Hari sebelumnya 30/11/12, malam tu aku menangis bagai nak gila! Fuhhh nasib baik tak gila. Hampir 2-3 hari jugak laa aku nangis kurung diri kat dalam bilik. Oke bagi yang nampak aku online facebook, twitter dan yang chat dengan aku nampak aku macam biasa jee. Macam takde pape yang berlaku pon. Ingat satu bende pasal aku "I'll be fake even it's really hurt me". Bagi sesetangah orang je yang aku cerita tentang keadaan aku masa tu. Masa tu aku memang tak bercakap dengan sesapa kat rumah. Act family risau gak, sebab aku tak makan. Adik akulah yang try cakap dengan aku "Nak makan ke tak" Tapi aku akan berdiamkan diri sediam-diamnya. Masa tu aku dah mula fikir nak.... sebab semangat hidup aku memang dah hilang. Aku rasa macam habis musnah impian aku semua. Belom dengan oarang keliling(FL facebook yg tau) aku tanya aku "Kau tak sayang ke, tak menyesal ke" Seolah-olah aku ni takde perasaan. Kejamkan???

Menangislah sebab kenkadag kita akan dapat kebahagian dari tangisan.

Jangan sakiti perasaan orang lain jika kau pernah rasa disakiti.


Dalam hati aku masa tu "Tolonglah kau orang semua nak bunuh aku ke?? Tanya soalan macam ni. Tolonglah selami perasaan aku, faham aku, cuba letak diri kau kat tempat aku. Tak lama aku mintak kau cuba faham aku, tapi sekejap jeee" Kalaulah aku masa tu tak ade iman, kalaulah masa tu aku fikir macam orang tak ade agama pisau yang ada kat dapur tu dah lama singgah kat pergelangan tangan aku. Baru kau semua nampak penyesalan aku??? Baru kau orang semua nampak macam mana aku sayang sebab tertinggal sem??? Korang tak fikir panjang bila bercakap. Kenkadang kenelah jaga hati orang, even dia tak penting pon untuk kau! Aku rasa masa ditanya soalan macam tu, macam nak menitis je air mata aku macam tu. Aku terus masuk bilik, lepaskan semuanya. Memang janganlah kau nak kacau aku time tu, kalau tak nak rasa bercakap dengan pintu bilik aku sebab pintu aku tutup masa tu. Sampai satu pagi tu lecture aku dari Segamat call cakap yang dia nak tolong aku mohonkan. Pagi tu baru aku dapat senyum balik. Petang tu aku dengan ibu tercinta aku pergi fax segala jadah dokumen yang dia nak. Tapi walau macam manapun aku tetap masuk next sem.

Note:: Lebih baik diam dari berkata-kata. Sebab kata-kata mampu membunuh seseorang dengan lebih kejam!

0 luahan perasaan tentang entry saya:

 

♔ Puteri Dieba ❤ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea