TOP5 Sifat Yang Aku Tak Suka Ada Dalam Diri Seseorang

ASSALAMUALAIKUM... Today i would talk about... *mesti miss yang ajar aku bell bangga ni* hahaha. Actually hari ni aku terajin nak menghupdate blog aku kan. Dengan berbekalkan entry aku yang kau baca tadi *kes malas nak ulang, pepandai kaulah baca balik kat atas tu je kot*. Aku nak bercakap... Ehh, berkongsi sikitlaa sifat yang ada dalam diri manusia yang mmg aku tak boleh nak pertimbangkan lagi!!! Yang buad aku rasa nak mcm nak gantikan bola keranjang yang diguna pakai untuk main that game dengan kepala the one yang ada sifat yang tersenarai!

Oke! Now Kau cuba bayangkan macam mana kalau aku gantikan kepala the one yg ada sesifat yg bakal aku sebutkan sat lagi. Scary right??? Tak payah kau nak terus cuba bayangkanlah! Kang tak memasal kau kene cherry berry *bahasa sopan bagi cirit birit* pulak nanti.

#Suka Merajuk
Bila kau gegedik merajuk bagai dengan guwa! Aku rasa mcm nak suroh pembuat besi leburkan kepala kau macam bebesi yang dia leburkan demi mencari nafkah keluarga! Sebab aku pun tak suka nak merajuk bagai! Mengada nak merajuk! Meh sini aku tampo kau lelaju sampai kau pon rasa nak terjun gaung!.

#Tak Hormat Parents
Oke speasis ni aku rasa dah boleh sumpah jadi iPhone ke? Lappy ke?? Sumpah jadi wi5 pon oke jugak adelah gunakan. Sebab dari sumpah jadi batu tak de guna! Lempar kat laut je bagus! Bagi yang ada parents tu cubalah hormat sikit parents kau tu. Even hodoh mana pon dia. Dia yang lahirkan kau, carik duit nak bagi kau supaya hidup lebih senang, besarkan kau, sekolahkan kau. Aku rasa tak perlulah kau persoalkan "Apa yang dah aku dapat dari parents aku" lebih kau tanya diri kau, "Apa yang aku dah bagi kat dia orang, cukup ke nak balas semua yang  dia orang dah bagi kat aku???". Perlu ke kau jatuhkan air mata mak bapak kau sebab percakapan kau, perbuatan kau. Aku rasa macam tak perlu kot. Kalau nak suruh aku bahaskan pasal point yg ni mmg kau boleh patah tengkuk cantum balik pastu patah balik laa kau baca pun still tak habis lagi. So, aku ambik keputusan nak ke point yang seterusnya.

#Suka Memaksa
Oke, kalau kau speasis yang ni aku rasa kau dah boleh henyak diri sendiri sampai tercabut tangan kau! If tak  pon kau boleh seret muka kau kat jalan tar tu bagi hancur lebur muka kau! Seriously janganlah kau nak pepaksa aku kalau aku taknak "If I say NO mean NO". Orang yang boleh paksa aku cuma parents tercinta aku je! Keep a note! Kau yang bukan parents aku jangan mimpi nak paksa aku!

#Gila Seks
If kau speasis ni! Aku rasa kau dah boleh duduk dendiam kat dalam tong sampah yang besar tu! Atau kau dah bolehlah flash diri sendiri kat dalam lubang jamban tu! Sebab speasis ni memang tak de guna langsung pun untuk masyarakat!

#Tak Jaga Hati Orang Bila Bercakap
Jenis yang ni dia kalau bercakap tak pernah jaga bahasa atau lebih pendek tak beradab ketika bercakap nak yang lagi pendek biadab ketika bercakap. Hahaha. Speasis ni tak akan pernah fikir perasaan orang! Yang dia fikir cuma diri dia je. Boleh sumbat diri kau dalam peti ais ahh kalau kau jenis yang ni.

Note:: Sila jauhi sifat-sifat diatas oke!

0 luahan perasaan tentang entry saya:

 

♔ Puteri Dieba ❤ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea